18 de gener 2016

VISITA A L'INSTITUT DE BELLVITGE (L'H)

Aquesta tarda, dins del programa Autors a les Aules de la Institució de les Lletres Catalanes, he visitat l'Institut de Bellvitge.

Sala d'actes de l'Institut de Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat)
Mentre esperava que els alumnes de 2n d'ESO arribessin a la sala d'actes, m'entretenia pensant quin profit devien haver tret de Nigra, un dels meus primers llibres. És una novel·la de ciència-ficció una mica complicada amb què no s'hi atreveix tothom. He hagut d'esperar una mica per sortir de dubtes.

Han estat molt atents i han fet un munt de preguntes

Els he explicat l'origen dels coets que van anar a la Lluna
En acabar una sessió de diapositives i una ronda de preguntes molt animada, alguns alumnes m'han sorprès amb sengles murals que representen mapes dels països catalans i les poblacions en què hi he obtingut premis. Me'ls han fer signar per penjar-los a les aules. Quin detall!
Un alumne s'ha interessat pel títol d'un altre dels meus llibres: Moros, negres i altres forasters. Els he donat explicacions i em sembla que tothom ha estat d'acord en el fet que les paraules han de servir sempre per comunicar i mai per insultar.
Per fi he sabut que han llegit Elàdia Esmírnia, un capítol de Nigra especialment emotiu. Tracta d'una noia de la Lluna, l'Elàdia, que vol viatjar a la Terra tant sí com no. A pesar de... Un moment, què us sembla si llegiu el llibre i descobriu què li passa?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

POTS DEIXAR ELS TEUS COMENTARIS AQUÍ